06.06.2024 Цифрові злочини

Як Кіберполіція та СБУ покривають шахрайські кол-центри за щомісячні відкати

Кіберполіція та ЦПД в черговий раз попереджають про ворожу ІПСО. Цього разу росіяни поширюють смс-повідомлення із закликами співпраці від імені військової поліції. 

З огляду на такі попередження виникає низка запитань. Наприклад, невже за понад 2 роки повномасштабної війни технічні спеціалісти Кіберполіції та Департаменту контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері інформаційної безпеки СБУ не можуть обмежити розсилку тотожних повідомлень? Так само, як і мобільні оператори жодним чином не впливають на вказаний процес. Враховуючи, що такі дії не потребують залучення особливо великої кількості ресурсів та володіння надзвичайно складними знаннями?  

Чому наші правоохоронці спроможні лише попереджати, а не реально протидіяти? А також кришувати, а не реально зупиняти поширення шахрайств, розпусти та обману всередині країни? 

Ні для кого не є секретом, що мережі кол-центрів продовжують активно працювати, при чому, дурять вони не лише росіян, представляючись співробітниками «Сбербанку» та інших установ рф, але і українців та європейців, пропонуючи благодійну допомогу, ліки та фінанси. 

Одним із тисячі прикладів шахрайських установ, що наживаються на українцях під час війни є група кол-центрів у Солом’янському районі м. Києва, контрольована родиною Коноваленко. Розташовуються такі за адресами: м. Київ, вул. Григорія Гуляницького (колишня Московська), б. 23, 4 та 5 поверхи та м. Київ, вул. Князів Острозьких, 23 на 4 та 5 поверхах будівлі, які використовують Інтернет-провайдерів, для ошукування людей, як в Україні так і за кордоном.

Правооохоронцям добре відомо про поширення мережі колл-центрів Коноваленко всередині столиці, проте, із зрозумілих причин, вони не поспішають прикривати діяльність таких. Із власних джерел стало відомо, що щомісячна плата за мовчання та бездіяльність силовиків коштує близько 15 тисяч доларів. 

То чи зацікавлені кіберполіція, СБУ, ДБР та інші у вжитті реальних заходів проти кол-центрів, onlyfans, горе-арбітражників, трейдерів, інфоциганів та їм подібним? 2 обшуки у Слобоженко та 0 дій показали лише те, що власника Traffic Dеvils вдало обілетили та, ймовірно, «посадили на відсоток». 

Офіс Генерального прокурора, а як щодо кримінальних проваджень № 42024102100000092 за ч. 1 ст. 364 КК (Шевченківська окружна прокуратура м. Києві), № 12023100090002299 за ч. 3, 4 ст. 190 ККУ (Солом’янського УП ГУНП в м. Києві) та десятки інших?

Повертаючись до теми ворожого ІПСО, технічні спеціалісти ГО «НОН-СТОП» приготували коротку інструкцію для Кіберполіції та спеціалізованого відділу СБУ про те, як обмежити розсилку смс-повідомлень від імені українських держорганів. Зберігайте, аби ще сотню разів не попереджати.

«Підміна ідентифікатора відправника (Підміна Sender ID) – підміна імені відправника смс на будь-яке бажане шкідливе значення Поліція, СБУ, Банки, Держслужби, різні послуги та сервіси є серйозною загрозою в галузі мобільних комунікацій і безпеки:

  1. Аутентифікація та верифікація Sender ID: Оператори можуть вимагати попередньої реєстрації та верифікації Sender ID, щоб переконатися в легітимності відправника. Тільки зареєстровані та верифіковані Sender ID можуть бути використані для надсилання повідомлень.
  2. Фільтрація та моніторинг трафіку: Використання систем моніторингу для відстеження та аналізу вхідного і вихідного трафіку. Це дає змогу виявляти підозрілі активності та підміну Sender ID.
  3. Використання спеціальних алгоритмів: Розробка і впровадження алгоритмів для виявлення аномалій у трафіку SMS.  Ці алгоритми можуть автоматично розпізнавати і блокувати підозрілі повідомлення за ключовими словами, що використовуються для Sender id.
  4. Співпраця з іншими операторами та організаціями: Обмін інформацією про підозрілі Sender ID і методи підміни з іншими операторами та організаціями для створення єдиної бази даних підозрілих номерів і джерел.
  5. Освіта та інформування клієнтів: Оператори можуть проводити інформаційні кампанії для своїх клієнтів, пояснюючи, як розпізнавати та уникати фальшивих повідомлень, а також що робити у разі їх отримання.
  6. Посилення законодавства та регулювання: Введення та дотримання суворих законодавчих норм і правил для боротьби з заміною Sender ID, що може включати великі штрафи та інші санкції для порушників в особі стільникових операторів.»

У разі, якщо ви стали потерпілим від цифрових злочинів, шахрайств кол-центрів – звертайтесь до Асоціації захисту ошуканих інвесторів, спеціалісти якої, вочевидь, компетентніші, аніж тамтешні правоохоронці. 

Крім того, у разі наявності відомостей про функціонування конкретних кол-центрів, onlyfans, веб-студій – пишіть нам у чат-бот або на електронну пошту для звернень info.nonstopukraine@gmail.com

Стали свідком правопорушення?

Повідомте про це нам. Ми допоможемо захистити порушені права!

Поділитись публікацією:

Останні новини