21.09.2024 Комунальні афери

Українці мають самі подбати про себе, щоби пережити холодну зиму

«Українці мають самі подбати про себе, щоби пережити холодну зиму» — такі слова пролунали від заступника міністра енергетики в ефірі телемарафону. 

Представник Міненерго також порадив українцям самостійно купувати альтернативні джерела тепла та світла за свої гроші, або кредити. Особливо актуальним вказане питання є у прифронтових регіонах, інфраструктура яких постійно Таким чином, влада просто переклала відповідальність з себе на громадян, в тому числі, на вразливі категорії таких. 

Але, якщо тут все і так без довгих дискусій зрозуміло, то щодо іншого аспекту все ж виникають питання. Наприклад, те, як відбувається процес відключення від мереж централізованого опалення і постачання гарячої води. Адже регулювання питання житлово-комунальних послуг, порядку їх надання взагалі є дуже складним. Більшість виконавців цих послуг є так званими монополістами, а отже – звикли встановлювати власні правила, попри приписи законодавства. 

Нагадаємо, що закон “Про житлово-комунальні послуги” прямо встановлює право споживача відключитися від систем централізованого  теплопостачання (п. 12 ч. 1 ст. 7). Тим не менш, навіть при дотриманні передбачених умов (якщо не менше як половина квартир та нежитлових приміщень цього будинку відокремлена (відключена) від ЦО, влаштуваннясистеми індивідуального теплопостачання (опалення) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні), процедури, комунальні підприємства все одно свідомо перешкоджають забезпечення автономії громадян. Іноді вони умисно затягують процес розгляду звернень та відключення від послуг в цілому.

Вказане обумовлено небажанням монополістів втрачати власний прибуток, хоча, як бачимо, думка Міненерго є абсолютно іншою. То як подбати про себе, коли місцева влада робить все, аби ти навпаки був залежний від неї та сплачував за імперативно встановленим тарифом? 

Зазначимо, що рішення Комісії про відмову в наданні дозволу на відключення від централізованого опалення та влаштування індивідуальної системи опалення може бути оскаржене до адміністративного суду. 

Проте, ми все одно закликаємо вас повідомляти про випадки необгрунтованих відмов, вимагань, отриманих від комунальних підприємств із будь-яких питань. ГО «НОН-СТОП» надаватиме безкоштовну юридичну допомогу та медійний розголос кожній із ситуацій, аби все ж припинити монополію та самоправство надавачів послуг на місцях. Для комунікації пишіть нам у чат-бот або на електронну пошту info.nonstopukraine@gmail.com . 

Крім того, нагадаємо, що ми також надаємо допомогу у вирішенні інших комунальних проблем, наприклад, із неякісним дорожнім покриттям. Відтак, аби повідомити про довговічні ями або отримати відшкодування шкоди, заподіяної через такі, вам необхідно здійснити ряд дій.

Крок 1. Зробити відео, фото пошкодженого дорожнього покриття чи тротуару біля житлової чи громадської зони.

Крок 2. Зазначити відомості про:

  • адресу із описом місцезнаходження та привʼязкою до місцевих орієнтирів,
  • кадастровий номер та окремо координати земельної ділянки. В останньому допоможе застосунок google maps,
  • розмір пошкодження, площа глибини та масштаб,
  • дані особи – заявника та контакти для уточнення відомостей й інформування про результати,

За наявності ви також можете надати дані стосовно:

  • можливого час і обставин виникнення пошкодження. Наприклад, довга, неналежна експлуатація, проведення будівельних чи ремонтних робіт комунікацій.
  • винних осіб,
  • власника, балансоутримувача або відповідальної особи,
  • завданої шкоди інтересам громадян та наявні ризики завдання такої,
  • вжиті заходи громадян. До вказаного можуть належати скарги, звернення, особисті прийоми, дзвінки на гарячі лінії тощо, 
  • реагування від влади: відповіді, службові перевірки, ремонтні роботи,
  •  обставин і осіб, що перешкоджають усуненню пошкоджень.

Крок 3. Надіслати матеріали нам: 

Стали свідком правопорушення?

Повідомте про це нам. Ми допоможемо захистити порушені права!

Поділитись публікацією:

Останні новини