17.01.2025
Велике Будівництво
Відмивання коштів
Погрози від Служби відновлення Харківщини? Дорожній корупційний картель повертається розкрадати мільярди бюджету

«Велике будівництво» Президента Зеленського перетворилось у «Велику відбудову». Тепер – головний пріоритет влади – не європейські дороги, а відбудова пошкодженого житла та будівництво фортифікацій. Попри це, мільярди гривень все ще продовжують виділятись, при чому, на дорожнє покриття у близьких до фронту громадах, а подекуди і тимчасово окупованих. То хто ж курує процес «великого грабежу»? Чому влада на чолі Шмигаля замовчує вказане? Та як за аналіз тендерів нам погрожували судовими тяганинами?
Судові війни чи замовчування правди Службою відновлення Харківщини?
Нещодавно ми отримали лист від Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській області, у якому вони заперечують будь-які твердження щодо причетності їхнього керівника – Андрія Алексєєва, до корупційних схем.
В листі зазначено, що всі твердження, які стосуються порушень під час проведення тендерних закупівель: антиконкурентна процедура, обрання завчасно домолвених компаній в якості переможців та афілійованість таких – є безпідставними і не підтверджуються фактами. Крім того, зазначено, що скарга від ГО «НОН-СТОП» на адресу Служби відновлення має на меті завдати репутаційної шкоди, а ніяк не висвітлити злочини та привернути увагу контролерів.
Але є важливе питання: якщо вищезгадані звинувачення безпідставні, чому тоді ми продовжуємо бачити схожі корупційні схеми, пов’язані з тендерами в інфраструктурі? Ми вже не раз писали про неприпустимі ціни на деякі проекти та сумнівні «побажання» до умов тендерів, які відлякують конкурентів і дозволяють деяким компаніям вигравати контракти без жодної реальної конкуренції.
Схоже, нас просто бажають залякати позовами. Проте, вочевидь, Служба не вдосталь ознайомлена із нашою діяльність та не знає, що ми завжди досягаємо правди та не боїмось судових тяганин. Особливо, якщо аналіз закупівель підтверджує викладені у скаргах та дописах факти.
Тож, давайте проаналізуємо нещодавні закупівлі та основних «гравців».
Будівництво доріг на тимчасово окупованих територіях Харківщини?
3 грудня 2024 року Державним підприємством «Дороги Харківщини» було оголошено низку закупівель із предметом «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування» у різних районах області, зокрема у Чугуївському (очікувана вартість 224 млн грн), Лозівському (219 млн грн), Красноградському (224 млн грн), Ізюмському (224 млн грн), Богодухівському (222 млн грн), Купʼянському (211 млн грн), Харківського (272 млн грн).
Що цікаво, документація фіксує ремонтні роботи на доволі спірних територіях. Дороги: Вовчанськ-Землянки, Різникове-Бузове, Шестакове-Перемога-Рубіжне, Вовчанськ-Стариця, Тавільжанка-Терни та підʼїзди до низки сіл по типу Дворічанське, Піщане тощо.
При цьому, деякі із перелічених доріг перебувають під контролем росіян, інші ж – знаходяться поряд з фронтом. То чи доцільно витрачати мільйони на їх ремонт? Чи таким чином посадовці допомагають росіянам зручніше переміщувати військову техніку?
Дорожній картель чи монополія на великі президентські програми?
«Автомагістраль-Південь» – одна з найбільших компаній на ринку дорожніх робіт, продовжує отримувати нові підряди.
З початку 2020 року компанія «Автомагістраль-Південь» виграла підряди на суму понад 147 млрд грн. Хоча за останні роки компанія неодноразово потрапляла під приціл правоохоронних органів через підозри у завищенні вартості робіт і корупційних схемах, її позиції на ринку не похитнулись.
Одним із найбільших тендерів останнього часу став контракт на ремонт шляхопроводу на Дарниці у Києві за 440 млн грн. Цікаво, що саме ця угода була укладена після того, як поліція провела обшуки у компанії. І попри всі кримінальні розслідування, що ведуться проти «Автомагістралі-Південь», компанія продовжує отримувати мільйонні підряди від держави.
Під час торгів, що проходять через систему «Прозорро», «Автомагістраль-Південь» часто зіштовхується з відхиленням пропозицій конкурентів на підставі формальних критеріїв. Так, під час тендеру на ремонт мосту в Києві, компанія виграла, незважаючи на те, що інші учасники пропонували більш вигідні умови.
Як відомо, компанія має тісні зв’язки з одеським мером Геннадієм Трухановим, а її власники та керівники мають значний вплив на державні структури.
«Ростдорстрой» – ще одна з найбільших фірм на ринку дорожніх робіт в Україні
Власником одеського ТОВ «Ростдорстрой» є угорське товариство «Оттема», яке належить двом одеситам — Євгену Коновалову та Юрію Шумахеру, депутату Одеської міськради від партії «Довіряй ділам». Ця партія, до речі, є союзником міського голови Одеси Труханова.
Лише на одних тендерах, які проводились для Укравтодору, «Ростдорстрой» і «Автомагістраль-Південь» спільно виграли підрядів на суму понад 5 млрд грн.
Ці фірми регулярно виконують роботи на дорогах за завищеними цінами, подають недостовірні дані в акти виконаних робіт, і навіть суміщають підряди на реконструкцію важливих об’єктів, де використовуються неякісні матеріали. Як результат — державний бюджет знову втрачає кошти через непрофесійне виконання робіт та завищення цін на матеріали.
Увесь цей час лобіюють інтереси «Автомагістраль-Південь» та «Ростдорстрой» куратори «Великого будівництва» Кирило Тимошенко та Юрій Голик, які мають власну грошову зацікавленість у перебізі справ.
За нашими матеріалами правоохоронцями вже розпочато низку проваджень, зокрема: Одеською обласною прокуратурою – за № 42024160000000123 ч. 1 ст. 212 КК України.
Ми продовжуємо стежити за ситуацією та готові реагувати на будь-які спроби приховати факти корупції та зловживань.
Стали свідком правопорушення?
Повідомте про це нам. Ми допоможемо захистити порушені права!
Поділитись публікацією:
Останні новини
-
7 Лютого 2025Відмивання коштів
-
31 Січня 2025Відмивання коштів Окупантський бізнес Цифрові злочини
-
24 Січня 2025Відмивання коштів Екологія Корупція
-
22 Січня 2025Будівельна корупція Велике Будівництво Публічні закупівлі (тендери)
-
20 Січня 2025Без рубрики
-
18 Січня 2025Відмивання коштів Публічні закупівлі (тендери)