22.01.2025
Будівельна корупція
Велике Будівництво
Публічні закупівлі (тендери)
Одесити знову без грошей на ремонт обʼєктів інфраструктури?

Ремонт Іванівського мосту – одного з ключових інфраструктурних об’єктів Одеси, не відбудеться. І не через технічні чи природні перешкоди, а через новий корупційний скандал.
Господарський суд Одеської області ухвалив рішення про розірвання договору між міським управлінням дорожнього господарства та компанією «Автомагістраль-Південь», що мала проводити реконструкцію мосту. Рішення суду стало результатом детального розслідування, яке виявило низку серйозних порушень та зловживань під час укладання цього контракту.
Чому ж одесити не отримають обіцяний ремонт на 1,61 мільярда гривень?
Перша з причин – «відсутність бюджетного фінансування»
Договір, укладений у червні 2022 року, передбачав реконструкцію мосту за рекордну суму — 1,61 мільярда гривень. Однак, як встановив суд, у момент підписання контракту Одеса не мала необхідних коштів у бюджеті на ці роботи. Це означає, що закупівля була здійснена без належного фінансування та без відкритих торгів, що прямо порушує законодавство. Одесити та платники податків, таким чином, стали свідками того, як бюджетні кошти могли бути витрачені на сумнівні проекти без жодної конкуренції.
Невідповідність «Автомагістраль-Південь» вимогам замовника
Наступний момент — це відсутність у підрядника необхідних матеріально-технічних засобів та технологій для виконання таких масштабних робіт.
За інформацією, наданою судом, компанія не змогла підтвердити, що має відповідне обладнання та персонал із досвідом, який би відповідав вимогам замовника.
Схоже, що «Автомагістраль-Південь» просто не була готова до такого обсягу робіт, але це не стало на заваді для укладання контракту.
Скандальність та неоднозначна репутація компанії
«Автомагістраль-Південь» — це компанія, яка неодноразово ставала об’єктом розслідувань і навіть фігурувала в кримінальних справах. За останні чотири роки вона виграла підряди на понад 150 мільярдів гривень через систему «Прозорро», ставши одним із лідерів за розміром укладених угод.
Пи цьому, переважну частину коштів компанія виводила через конвертаційні центри, залишивши меншість на реальні будівельні роботи. І навіть ці роботи виконувалися з порушеннями – неякісні матеріали та численні претензії з боку місцевих громад.
Наприкінці 2024 року в офісах «Автомагістраль-Південь» пройшли обшуки. Причиною цього стали підозри у фальсифікаціях під час участі компанії в державних тендерах, а також зв’язки її керівництва з фігурами, які вносять тінь на репутацію самого бізнесу.
До слова, Олександр Бойко, який контролює «Автомагістраль-Південь», неодноразово асоціюється з політичними та економічними діячами, зокрема з екс-заступником Офісу Президента Кирилом Тимошенком і колишнім віце-прем’єром Олександром Кубраковим.
Бойку також приписують зв’язки з російським олігархом Олександром Жуковим, який контролює одеську групу «РОСТ», до складу якої входить компанія «Ростдорстрой». Ця компанія, в свою чергу, є підрядником по багатьох проектах в Одесі, а зв’язки з депутатами та місцевою владою додають ще більше підозр до цієї ситуації.
Таким чином, лобізмом «Автомагістраль-Південь» займається цілий перелік чинних посадовців та головне – кураторів «Великого будівництва» по типу Юрія Голика та Тимошенка, завдяки яким компанія отримує мільярдні тендери, попри кримінальний шлейф.
Нами неодноразово надсилались матеріали до правоохоронних органів та слідчих суддів з метою зменшення впливу «Автомагістраль-Південь» на дорожні підряди.
Так, судді ухвалили рішення на користь ГО «НОН-СТОП», зокрема:
- Приморський районний суд м. Одеси (справа № 522/9176/24) зобов’язав Одеську обласну прокуратуру внести відомості до ЄРДР;
- Шевченківський районний суд м. Києва (справа № 761/21585/24) – Бюро економічної безпеки України;
- Октябрський районний суд м. Полтави (справа № 554/6129/24) – ТУ ДБР в м. Полтава.
А Харківською обласною прокуратурою було внесено відомості до ЄРДР за Nº 42024220000000178 за ч. 4 ст. 191 КК України.
Таким чином, замість очікуваних доріг європейської якості, країна отримала недовговічне покриття, яке вже через кілька місяців вимагало ремонту. І поки одні рахували прибутки, інші залишалися з розбитими дорогами та питаннями, хто відповідатиме за ці зловживання.
Стали свідком правопорушення?
Повідомте про це нам. Ми допоможемо захистити порушені права!
Поділитись публікацією:
Останні новини
-
7 Лютого 2025Відмивання коштів
-
31 Січня 2025Відмивання коштів Окупантський бізнес Цифрові злочини
-
24 Січня 2025Відмивання коштів Екологія Корупція
-
22 Січня 2025Будівельна корупція Велике Будівництво Публічні закупівлі (тендери)
-
20 Січня 2025Без рубрики
-
18 Січня 2025Відмивання коштів Публічні закупівлі (тендери)