17.09.2024 Окупантський бізнес

Кабмін та Шмигаль у змові із Укрзалізницею фінансують рф та Газпром? 

Не так давно стало відомо про контракт «Укрзалізниці» на закупівлю 10 000 тонн дизельного пального (вартість – 540 млн грн) підписаний із українським підрозділом азербайджанської державної компанії Socar. Вказана угода була заключена на фоні новин про досягнення домовленості SOCAR та російського “Газпром” про розширення стратегічного партнерства.

ЗМІ ерефії активно висвітлювали деталі угоди, пишучи: «Взаємовигідна, партнерська взаємодія “Газпрому” та SOCAR динамічно розвивається. Зокрема, йдеться про проєкт “Північ-Південь”, про підписання у вересні цього року програми комплексного науково-технічного співробітництва. Досягнуто домовленості про розширення різнопланового стратегічного партнерства».

Очевидно, що від вказаної взаємодії російська компанія «Газпром» отримає значні грошові кошти, які пізніше – використаються керівництвом рф для ведення агресивної війни проти України.

Проте, на рішення керівництва «Укрзалізниці» вказане аж ніяк не вплинуло. І хоча спершу телеграм-канали та ЗМІ категорично писали про оголошення бойкоту SOCAR та викладали вимоги про розірвання договору – ситуація залишилась незмінною. При цьому, що дивно – вже за кілька днів резонанс спав, а ті самі телеграм-канали мільйонники припинили висловлюватись щодо ігнорування їх запитів та прохань до АТ і влади. 

Нагадаємо, АТ “УКРЗАЛІЗНИЦЯ” підпорядковується та управляється Кабінетом Міністрів України через Міністерство розвитку громад та територій України. А отже, про рішення укласти угоду саме із SOCAR було відомо не лише на рівні товариства. То чи можна повʼязати таке раптове мовчання ЗМІ та завершення медіаатаки й бойкотів із внутрішніми узгодженнями й домовленостями Кабміну й особисто Премʼєр-міністра Шмигаля?

Повертаючись до управління, то директором Укрзалізниці виступає Лященко Євген Анатолійович. 

Щодо SOCAR, то в Україні він представлений ТОВ «СОКАР ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА», зареєстрованому за адресою м. Київ, вулиця Хмельницького Богдана, 52а. Директором компанії є Мамєдов Ельчін Айдин Огли. А власником – державна нафтова компанія Азербайджанської республіки SOCAR. Крім того, вже згадане товариство є засновником іншого – ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ “СОКАР УКРАЇНА“». 

Для довідки, Торговий дім Сокар Україна – один із великих постачальників дизелю з Угорщини трубопроводом (другим великим постачальником є “Альянс енерго трейд” – підрядник Укргазвидобування). Постачання трубопроводом набагато дешевше від залізничних і тим паче від автомобільних перевезень. В Угорщині дизель виробляють на заводі місцевої корпорації MOL. Нафту для виробництва дизелю Угорщина отримує з Росії нафтопроводом, який проходить територією України.

17 липня 2024 року стало відомо, що санкції України заблокували транзит російської нафти Лукойлу в Угорщину й Словаччину. Водночас постачання нафти з Росії не постраждали, бо замість лукойлівської пішла нафта інших постачальників з рф.

І попри вже другу обставину, яка свідчить про співпрацю  SOCAR із росією, “УКРЗАЛІЗНИЦЯ” і Філія «ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА» АТ «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» продовжують свідомостворювати умови на публічних закупівлях, таким чином, аби переможцями виступали ТОВ «СОКАР ЕНЕРДЖІ Україна», ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ „СОКАР УКРАЇНА“». 

Варто зазначити, що раніше Кабміном було прийнято рішення про заборону АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» укладати прямі угоди з іноземними виробниками палива з метою уникнення непрозорих фінансових схем та запобігання економічним ризикам. Така заборона була запроваджена для зниження залежності від зовнішніх постачальників та запобігання ризикам співпраці з компаніями, які можуть мати зв’язки з країнами-агресорами. Це рішення було стратегічним кроком для забезпечення прозорості державних закупівель і мінімізації фінансових втрат для країни під час війни.

Незважаючи на це, Прем’єр-міністр України Шмигаль, зловживаючи своїм службовим становищем, неофіційно надав дозвіл керівництву АТ «Укрзалізниця» на укладення угод із ТОВ «СОКАР ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА» та ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ „СОКАР УКРАЇНА“». 

Що могло стати причиною цього – чи то обіцяна винагорода, чи то свідома співпраця – думайте самі. Проте, таким чином, «Укрзалізниця» не лише знехтувала забороною, але і скасувала прозорість тендерів та піддала ризику національну  безпеку країни.

Виходить, стратегічно важлива інфраструктура, в тому числі залізнична, фактично опинилася в руках компаній, що мають зв’язки з рф? 

Маємо ще багато питань до монополіста на ринку залізничного перевезення України й одного із найбільших державних підприємств, яке останнім часом почало занадто активно витрачати бюджетні кошти. Спочатку закупівля штор у вагони по 7 тис грн за штуку, а після – юридичний радник за 2 млн грн. При тому, що на базі Укрзалізниці працює цілий департамент юристів. 

Ну і, звісно, питання є і до найвищого контролера – Кабміну й Премʼєра Шмигаля, які, вочевидь, зацікавлені саме у такому розподілі справ. 

Юридичним відділом ГО «НОН-СТОП» було направлено матеріали до правоохоронних, а також ряду контролюючих органів, в тому числі, і Антимонопольного комітету, який мав би відслідковувати конкурентність процедури та прозорість торгів, але вочевидь цього не робив через власну фінансову зацікавленість. Крім того, звертаємось і до Міністерства юстиції Сполучених Штатів та інших органів із вимогами ввести персональні санкції на перелік повʼязаних як юридичних, так і фізичних осіб. 

Окремо ініціюватимемо й анулювання угоди із Сокар, в тому числі, звертаючись і до суддів.  

Закликаємо і вас повідомляти про відомі вам факти зловживань, корупційної змови та вимагань з боку державних, комунальних підприємств, в тому числі і Укрзалізниці. Пишіть в наш чат-бот або на електронну пошту info.nonstopukraine@gmail.com. 

Стали свідком правопорушення?

Повідомте про це нам. Ми допоможемо захистити порушені права!

Поділитись публікацією:

Останні новини