10.09.2024
«Велике будівництво» та вкрадені мільярди бюджету куратором Тимошенко. Ремонт доріг чи нажива на асфальті під час війни?
У перші місяці вторгнення влада зупинила капітальні видатки на ремонт доріг. А залишкові 7,13 млрд грн, накопичених для «Великого будівництва», було перенаправлено до резервного фонду держбюджету, з якого фінансується українська армія і потреби оборонної галузі.
Проте, історія тривала не довго та вже під кінець року найбільші підрядники «Великого будівництва» почали отримувати нові проєкти на мільярди бюджету. При чому, часто участь у закупівлях брав лише один завчасно визначений учасник (член так званого «дорожнього картелю»), що пропонував кошторис із значно завищеними цінами. Тому, держава та влада на місцях просто «вимушені» були укладати договори із єдиною компанією, що брала участь у тендері.
Одним із учасників «картелю» виявилось нічим не примітне ПП «Дорстрой». Зареєстроване у далекому 2005 році в Черкаській області. Власником наразі є Григорян Роберт, директором – Віблий Ігор. Основний вид діяльності – будівництво доріг і автострад.
Прибуток «Дорстрой» неочікувано зріс саме за час повномасштабного вторгнення. Для порівняння, у 2021 році такий становив 136 233 718 грн. В той час як цьогорічний вже складає 649 074 604 грн за неповний 2024.
Основними замовниками послуг «Дорстрой» нині є:
- ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Черкаській області», з якою укладено угод на загальну суму 430 523 628 грн.
- Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради – 324 926 780 грн.
- Відділ містобудування, архітектури, ЖКГ, благоустрою, інфрастуктури Гайсинської міської ради – 209 314 249 грн.
- Департамент дорожньо-транспортної інфраструктури та екології Черкаської міської ради – 91 946 900 грн.
- КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради – 80 730 140 грн.
Тобто, сфера діяльності «Дорстрой» здебільшого охоплює Черкащину, бюджет якої фірма вже встигла спустошити на понад 600 млн грн.
Ба більше, ЗМІ неодноразово оприлюднювали матеріали, де демонстрували наскільки швидко руками можна деформувати новеньке покриття від «Дорстрой». Помітьте, не важкою технікою, вантажівками або, навіть, легковими автівками, а руками! У відповідь на обурення мешканців, представник «Дорстрой» не знайшов нічого кращого, окрім як звинуватити у жахливій якості асфальту температуру повітря та «перевантажені вантажівки».
Крім того, за результатами випробувань зразків дорожнього покриття, було встановлено, що верхній шар асфальтобетону на бульварі Шевченка, який реконструювався «Дорстрой», не відповідає вимогам ДБН «Автомобільні дороги», а вартість ремонтних робіт було завищено на 9.8 млн грн!
Простими словами: «Дорстрой» жадібно економить на покритті, яке в подальшому просто «тає» після приходу весни. Таким чином, за сприянням місцевої влади «Дорстрой» знову і знову отримує підряди, а наекономлений залишок розкридає по кишенях.
Зафіксовано й випадок, коли підприємство неправильно застосовувало норми роботи механізмів під час капітального ремонту вулиць, що призводило до завищення їх вартості на майже 1.7 млн грн.
Серед найбільш «свіжих» угод «Дорстрой» :
- Постачання суміші асфальтобетонної для КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради на суму 31 251 810 грн (28.06.2024)
- Поточний ремонт автомобільних доріг загального користування місцевого значення Черкаського району Черкаської областідля ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Черкаській області», з якою укладено угод на 13 868 403 грн (28.06.2024)
- Поточний ремонт автомобільних доріг загального користування місцевого значення Уманського району, Черкаської областідля вищевказаного ДП на 19 920 452 грн (21.06.2024).
Тобто, «Дорстрой» продовжує заволодівати бюджетними мільйонами без конкуренції та опору влади. В цьому підприємству допомагаю колишній посадовець Офісу Президента, а тепер радник Міністра оборони – Кирило Тимошенко. Чоловік і досі залишається неформальним смотрящим за програмою «Велике будівництво», а отже, як ніхто, здатен лобіювати інтереси «картелю».
Замість якісних доріг та можливості більше коштів донатити Силам оборони, черкаська влада обирає віддавати мільярди Тимошенко та «Дорстрой». Ось і все, що потрібно знати про жагу до перемоги чиновників.
Із вказаного приводу юридичним відділом НОН-СТОП було подано заяву про вчинення кримінального правопорушення до переліку правоохоронних органів, про що ми писали раніше. Вже отримано перші результати. Наприклад, Черкаською обласною прокуратурою внесено відомості до ЄРДР за № 42024250000000061. Але чи стане це перешкодою для отримання нових підрядів?
Стали свідком правопорушення?
Повідомте про це нам. Ми допоможемо захистити порушені права!
Поділитись публікацією:
Останні новини
-
19 Вересня 2024Київ Комунальні афери Цифрові злочини
-
17 Вересня 2024Окупантський бізнес
-
13 Вересня 2024Публічні закупівлі (тендери)
-
11 Вересня 2024Екологія
-
5 Вересня 2024Цифрові злочини